tisdag 9 november 2010

Smärtan av att skriva första blogginlägget.

är ungefär detsamma som smärtan av vara skriftlig inkompetent. hakar upp mig på ord som distans. svammel. uppsnärjd. vakuum. explosion. läser med tyder inte. jag förstår nog inte innebörden av det jag skriver/läser/säger/försöker känna.

gör ett till försök:
läser ebba lindqvist milslånga dikter. och skriver milslånga dikter som handlar om att läsa mellan rader. fick jag en önskan så vore det att någon skulle vänta på mig. bara på mig en enda kväll. att glädjen skulle sjunga djupt i hans hjärta. bara av att vänta på mig en enda kväll. men jag nöjer mig med att vilja utplåna all poesi i världen. skruvar upp musiken i huvudet. verkligen. to be played at maximum. för jag är verkligen unwanted late october


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar